Rood schrikt af

Hier 2 parende vuurwantsen.De paring kan soms tot 30 u duren. Het vrouwtje scheidt een geurstof af om het manneje aan te trekken.

Vuurwantsen zijn te vinden bij lindebomen en ze zijn ook verzot op Hibiscus,accacia en kaasjeskruid.

Ik ben 2 dagen op weg voor mijn vrijwilligerswek bij de het kinderbrandwondenfonds waar ik veilgheidslessen ga geven in scholen.Ik loop dus wat achter met blogbezoeken maar haal dat vrijdag wel in.

24 reacties op “Rood schrikt af”

  1. Ze kunnen er maar plezier aan hebben!!!

    Liked by 1 persoon

  2. wat is de natuur toch mooii veel succes met de veiligheidslessen!

    Liked by 1 persoon

  3. Mooi dat je dit zo fraai hebt kunnen vastleggen Marylou.

    Liked by 1 persoon

  4. Mooi deze felgekleurde insecten.

    Liked by 1 persoon

  5. Wat ongezellig met de snoeten van mekaar af. Of zouden ze meerdere standjes hebben? Erg mooie foto! Zo te lezen ga (ging) je leuke dagen tegemoet! Succes en tot later 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Erg liefdevol komt het idd niet over grijnzzzz

    Liked by 1 persoon

  7. die nemen er hun tijd voor Marylou

    knappe opname

    groeten

    Liked by 1 persoon

  8. Die Afrikaanse schilderingen op hun rug blijven me fascineren.

    Liked by 1 persoon

  9. Ik heb er vandaag ook vrijwel veel gezien in mijn tuin, hoewel ik geen lindeboom of eender welke plant, kruid of struik heb staan waar ze verzot op kunnen zijn. Ik heb er ook een paar gefotografeerd, maar niet zo al parend. Dat is je toch weer fantastisch gelukt!
    Lieve lentegroetjes, Heidi

    Liked by 1 persoon

  10. Felle kleuren associëren met giftigheid. vogels schijnen zich wel 2 x te bedenken alvorens er eentje op te eten

    Liked by 1 persoon

  11. kwam ze nog niet tegen , het zijn prachtige beestje
    suc6 met het vrijwilligers werk

    Liked by 1 persoon

  12. An intimate moment captured beautifully.Cheers !

    Liked by 1 persoon

  13. wow,that;s a fantastic photo.Just the right moment.I wish you all the best.Many greetings from the island.

    Liked by 1 persoon

  14. Beautiful photo.
    x

    Liked by 1 persoon

  15. mooie rug schildering hebben ze. Leuk motiefje voor een lap stof 😉

    Liked by 1 persoon

  16. deze rode wantsen vind ik echt heel erg mooi om te zien. Hier zie ik ze nooit maar ik hoop er ooit een tegen te komen 😀

    Liked by 1 persoon

  17. Wat een mooie foto, toffe uitleg.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

