Korenbloemenblauw

Ik was gisteren op wandel met mijn schoolvriendin op de Sint Pietersberg in Eben-Emael.Een heerlijk weertje niet te warm en op ontdekking in de natuur.Op het plateau boven zagen we immense velden met gouden  korenhalmen met af en toe een zeldzame korenbloem en boeketten frivole klaprozen.Wat is de natuur toch mooi.Luisterend naar de wind,kijkend naar het goudgele rijpe koren en de helrode klaprozen aan de rand,verloor ik mezelf in de stilte en voelde een gevoel van intens geluk opborrelen vanuit mij diepste ik.

27 reacties op “Korenbloemenblauw”

  1. Wat verwoord je jouw ervaring toch prachtig!

    Liked by 1 persoon

  2. Natuurlijk mooi De titel doet me denken aan een liedje (korenbloemen blauw zijn die ogen die mij aan je binden )is een regel weet niet wie het zong Spijtig Grts

    Liked by 1 persoon

  3. Dit vindt ik ook erg mooi en hoewel ik geen bloemenfotograaf ben is de korenbloem altijd welkom voor mijn camera. Aangezien het achterste bloemetje verkleefd is met je hoofdonderwerp had ik het zelf even wat opzij geduwd. scherpte, kleuren en vervaagde achtergrond vindt ik de sterke punten van je foto

    Liked by 1 persoon

    • Van fotobewerking ken ik weinig ,zal het eens op een stil moment uit proberen

      Like

      • Dat kan je met fotobewerken ook niet oplossen Marylou

        Liked by 1 persoon

      • Ik had je dus verkeerd begrepen.Ik had bij fotograferen 2 van elkaar losse bloempjes gekozen maar het waaide zo verschrikkelijk hard daar boven op het plateau en de wind blies de bloemen naar alle kanten
        Ik dacht dat ik sneller was geweest.Maar je ziet dat alle stengels nog mooi recht zijn behalve die met de grootste korenbloem ,die werd voor de andere geblazen en dat heb ik over het hoofd gezien

        Liked by 1 persoon

  4. Mooi! Ik kan me zo voorstellen dat je daar tot rust komt!

    Liked by 1 persoon

  5. Prachtige plaat.

    Liked by 1 persoon

  6. Bekende plek, is dat die berg die ook het Fort is? Mooie bloem ook.

    Liked by 1 persoon

  7. Beautiful composition. I like the blue blossom among all the green tones.

    Liked by 1 persoon

  8. Erg fraai tegen die groene achtergrond Marylou.

    Liked by 1 persoon

  9. prachtig Marylou
    in beeld als in woord
    het is daar rond de Sint Pieterberg ook een schitterende omgeving

    Liked by 1 persoon

  10. Wat prachtig Marylou! Ach de mooie korenbloem…

    Liked by 1 persoon

  11. Weer mooi en de natuur laat zich niet dirigeren…een setje is ook wel leuk 😉
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  12. Ze zijn dus niet alleen te vinden op de Stippelberg 😁

    Liked by 1 persoon

  13. Wat een mooie foto. Ik mis de korenbloemen hier in Florida.

    Liked by 1 persoon

  14. I share your happiness.

    Liked by 1 persoon

  15. Een mooie bloem en compo!

    Liked by 1 persoon

  16. Je beschrijving is al net zo mooi als de foto van die prachtige korenbloem.

    Liked by 1 persoon

  17. Wat mooi die kleur, zeker nummer één van mijn lievelingskleuren

    Liked by 1 persoon

  18. Ik ben dan ook heel blij dat de korenbloem hier en daar weer opduikt 🙂 Prachtige foto Marylou 😀

    Liked by 1 persoon

  19. Wat heb je dit poëtisch verwoord bij deze prachtige foto van dit mooie bloemetje, Marylou! Om bij weg te dromen… 🙂
    Lieve genietgroetjes, Heidi

    Liked by 1 persoon

  20. Op mijn fietstocht kwam ik langs een veld waar het vol stond met klaprozen en korenbloemen! IK ben afgestapt om ze te bewonderen. Vroeger was het algemeen maar nu zie je nog weinig korenvelden met klaprozen en korenbloemen in of langs het veld!

    Like


Geef een reactie

