Een landkaartje

Op wandel vandaag weer heel wat vlinders en libellen op mijn pad.U ziet hier de zomervorm van een landkaartje     Het is een mannetje die zijn zwart in tegenstelling tot de bruine  vrouwtjes

Het zijn  wijdverbreid voorkomrnde vlinders die leven in de buurt van vochtige bossen,heggen,houtwanden en graslanden.Ze leggen hun eitjes op brandnetels.Dit is de 2 de generatie.

 

24 reacties op “Een landkaartje”

  1. Hello
    Very good picture.
    I wish you a nice Sunday and a nice new week.

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi die zwarte vlinder op het groen.

    Liked by 1 persoon

  3. What a beauty! Have a wonderful Sunday.

    Liked by 1 persoon

  4. aha, weer wat bijgeleerd; ik zag er zo eentje woensdag in de nabijheid van een oud openluchtzwembad

    Liked by 1 persoon

  5. een prachtige foto met dit kleurencontrast… Marylou

    prettige zondag

    Liked by 1 persoon

  6. wat een pracht opname Marylou
    ik zag er gister ook op mijn wandel , maar kreeg ze niet zo mooi in beeld

    Liked by 1 persoon

  7. Ze zijn allemaal zo mooi ❤

    Liked by 1 persoon

  8. Een mooie foto Marylou. Volgens mij is dit een Landkaartje van de 2e generatie, die zijn inderdaad zwart.

    Liked by 1 persoon

  9. Prachtige foto van deze bijzondere vlinder nooit geweten dat ze zo’n naam hadden.Groetjes fijne week

    Liked by 1 persoon

  10. Mooi! Ik heb het landkaartje dit jaar nog niet zien fladderen.

    Liked by 1 persoon

  11. Een erg mooie foto.

    Liked by 1 persoon

  12. Slim op brandnetels…daar blijven ze wel vanaf 😉

    Liked by 1 persoon

  13. Beautiful butterfly.

    Liked by 1 persoon

  14. die staat er prachtig op Marylou

    Liked by 1 persoon

  15. Ik verontschuldig me voor het niet vaker commentaar geven. Jouw berichten zijn altijd geweldig en ik leer zoveel van je, maar ik heb er geen woorden om te vertellen dat en er zijn dagen met weinig tijd. Alstublieft, ik ben altijd onder de indruk van uw werk!

    Liked by 1 persoon

  16. Prachtige foto Zal eens bij mijn achterburen in het kippenhok moeten kijken ? die staat vol met brandnetels Hopelijk kan ik er daar een verassen Grts en dank voor de tip

    Liked by 1 persoon

  17. Landkaartje, hele aparte naam… en prachtige foto! Als ik eens mijn weg in het bos kwijt ben, vraag ik het aan het landkaartje!!!

    Liked by 1 persoon

  18. Lovely and soothing.

    Liked by 1 persoon

  19. mooie foto van dit vlindertje. Hoe krijg je het voor mekaar om telkens zo’n mooie foto van zo’n beweeglijk beestje te maken.

    Liked by 1 persoon

  20. Het landkaartje is ook echt een prachtige vlinder om te zien. Zowel het mannetje als het vrouwtje. Prachtige tekening hebben ze.

    Liked by 1 persoon

  21. Ik lees dat jij al veel vlinders hebt gezien, in tegenstelling tot mijn tuin heb ik er nog maar weinig gezien dit jaar. Of ik heb ze nog niet opgemerkt omdat ik teveel met de kittens bezig ben, dat kan ook wel het geval zijn. Het is dan ook fijn om van deze prachtige vlinder(s) hier bij jou te genieten… Knap vastgelegd, Marylou!
    Zonnige groetjes, Heidi

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

