Kasteel Belvedère

België heeft het grootste aantal kastelen per vierkante meter ter wereld.Kastelen zo’n 3000 maken deel uit van ons prachtig en rijk erfgoed.
Ze zijn de stille getuigen van de geschiedenis van onze voorvaderen.

Ik had het geluk voor mijn vrijwilligerswerk bij” het Kinderbrandwondenfonds”1 dag te mogen verblijven en werken op de srookjesachtige locatie van kasteel Belvedère in Wijnegem.

Het is een classicistisch kasteel met een 17 hectare grote parktuin met eeuwenoude bomen en veel vijvers en een machtig mooie orangerie.
Het kasteeldomein heeft prachtige vergezichten omboord met rozen.

Dank aan de steun voor ons kinderbrandwondenfonds en de warme ontvangst.

20 reacties op “Kasteel Belvedère”

  1. Wat een enorm aantal kastelen Marylou, ik ben er gek op.

    Liked by 1 persoon

  2. Hier had ik wel willen opgroeien en oud worden, het is weer een prachtige foto.

    Liked by 1 persoon

  3. Wanneer noemen we een bouwwerk een kasteel en wanneer een landhuis ?

    Liked by 1 persoon

    • Daar heb ik niet over nagedacht Henk.Ben al blij met mijn doodgewoon oud huis.

      Like

      • Heb eens nazoekwerk gedaan want wilde dit ook wel wetenEen kasteel een versterkte woning voor een adelijke familie. Kastelen stammen uit de middeleeuwen en zijn gebouwd als verdedigbare woning.Vaak hebben ze en toren,hek brug en zijn volledig omringd door water. Dit bouwwerk beantwoord aan al die dingen.De toren bevindt zich aan de achterzijde.

        Liked by 2 people

      • Op je foto is niet te zien dat er een slotgracht omheen is maar ik stel me wel een kasteel voor zoals je dat beschrijft. Ik stelde mijn vraag omdat men hier ook wel bouwwerken ziet die de benaming ‘kasteel’ niet verdienen maar eigenlijk gewoon landhuizen zijn

        Liked by 1 persoon

    • Ik zal in de week eens alle foto’s op natuurplekjes 2 zetten want hier kan ik maar 1 grote foto zetten of kleinstjes samen zetten en dat vind ik niet zo interessant

      Like

  4. Prachtig kasteel in België. Zo mooi om te zien. Heeft wel ruimte omheen in de tuin. Schitterend.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik had geen idee. Ze zorgen voor heel mooi en groot landschap, nietwaar?

    Liked by 1 persoon

  6. een prachtig bouwwerk Marylou

    maar is het ook te bezoeken?

    in Laken staat een gelijknamig kasteel, nl de woonst van Albert en Paola.. dacht ik

    prettige dag

    Liked by 1 persoon

  7. dat is een leuk optrekje met een flinke tuin , goed dat het samen met alle andere kastelen zo goed is bewaart gebleven

    Liked by 1 persoon

  8. Mooi,nog nooit daar geweest.Ik ken het zelfs niet.Ja,wat hebben we een rijk en mooi verleden.En inderdaad we benoemen ze veelal verkeerd.

    Liked by 1 persoon

  9. Een kasteel… ik droom weer weg…

    Liked by 1 persoon

  10. Gewoon prachtig Maylou, en ook in zo een goede staat! Zelfs het woord ‘kasteel’ vind ik mooi zijn, het roep iets op in me, ik weet niet wat. (misschien door vroeger de boeken van Suske en Wiske te lezen)

    Liked by 1 persoon

  11. Ideal setting for a historical movie!

    Liked by 1 persoon

  12. I can’t read the text unfortunately – but just wanted to mention I was there only a month ago! It’s such a beautiful castle.

    Kathrin — http://mycupofenglishtea.wordpress.com

    Liked by 1 persoon

  13. Vandaag hebben veel kastelen hun deuren opengezet voor het publiek ivm open monumentendag! Altijd het zien waard.

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

