Hoogstraten in groenten en bloemen eindzomerhappening

Ik was vandaag in Hoogstraten  waar de driedaagse eindzomerhappening  doorging. Prachtige creaties in  groenten, en bloemen  tooien de straten en kerken

Een huzarenwerk van  een ontwerpersteam  met internationale faam.Tom De Houwer,Tania Huyge en Jan De Ridder bijgestaan door een massa vrijwilligers.

 

Tom De Houwer stelt zes zwevende zielen boven water voor. Ze zijn allen verschillend maar toch met elkaar verbonden.

Ze symboliseren Hoogstraten en haar  5 deelgemeenten die zich over de grenzen heen verbinden met mensen uit anderen plaatsen..

Er wordt gewezen naar “Hoogstraten in groenten en bloemen”waar door mensen van Hoogstraten en ver daar buiten met een engelen geduld werd aan gewerkt. Nu alles klaar is komen bezoekers van einde en verre om er van genieten. Het water waarin het zestal zich weerspiegeld, staat symbolisch voor die grenzeloze eenheid.( Info programma boekje)

27 reacties op “Hoogstraten in groenten en bloemen eindzomerhappening”

  1. Die zwevende zielen, zij heel apart en prachtig gefotografeerd Willy.

    Liked by 1 persoon

  2. OEPS! Het moet natuurlijk Marylou zijn, een beetje opletten Edward!

    Liked by 1 persoon

  3. Gut wat is die Edward onder de indruk, t’ja vrouwen …. Maar een ding is heel duidelijk wat een prachtige opname en wat bijzonder …

    Liked by 1 persoon

  4. heel mooi Marylou, fijn weekend toegewenst

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een mooie en heel scherpe foto, Marylou, van een prachtig kunstwerk. Ik heb al meteen zin om er ook heen te gaan. Hopelijk is het morgen en maandag redelijk goed weer, zonder regenbuien.

    Liked by 1 persoon

    • Er staan 34 creaties langs de baan die door Hoogstraten loopt en 2 kerken die binnen en buiten of soms alleen buiten opgefleurd worden.Alle winkels zijn er ook open.Ik ga er alle jaren naar toe en kan het warm aanbevelen

      Like

  6. je hebt een mooi evenement schitterend in beeld gebracht
    en prima uit gelegd

    Liked by 1 persoon

  7. een schitterende foto Marylou

    met een ietwat ongewoon thema

    groeten

    Liked by 1 persoon

  8. Hoe creatief en uniek dit is. Mensen kunnen geweldig zijn met hun originaliteit!

    Liked by 1 persoon

  9. Dag Marylou

    Een heel mooie foto heb je geplaatst.
    Ik weet er al een beetje van, mijn zus is daar ook gaan werken als vrijwilligster, ze heeft me gebeld daarover.
    Tom de Houwer vond ze een lieve man, hij is ook van Beerse en heeft hier een winkel, een echte kunstenaar.
    Daarmee wil ik de andere ontwerpers zeker niet achteruit doen, integendeel.
    Verleden jaar vond ik het ook prachtig, echt de moeite waard om gezien te worden.
    Ik ga er morgen ook naartoe, hopelijk regent het niet.
    Ik zal je daar dan niet meer tegenkomen waarschijnlijk, misschien volgend jaar.
    Groetjes

    Liked by 1 persoon

  10. Hoe mooi om dit te zien. Prachtige photo Marylou!

    Liked by 1 persoon

  11. Héél mooie creatie van deze eindzomerhappening.! Heb je nog foto’s van dit gebeuren?

    Liked by 1 persoon

    • Nog een massa maar geen tijd om ze na te zien nu ,want morgen ga ik weer op pad voor mijn vrijwilligerswerk voor het kinderbrandwondenfonds.Maar hier zullen er heel wat verschijnen de volgende dagen

      Like

  12. Beetje ver weg…maar lijkt me mooi om te zien
    Fijne zondag

    Liked by 1 persoon

  13. Great composition, very artistic.

    Liked by 1 persoon

  14. Moslima’s in een spinazievijver 🙂 was het eerste wat in me opkwam bij het zien van de foto. Dit soort creatieve uitspattingen vind ik prachtig. De kerkelijke omgeving werkt hier ook erg mooi mee

    Liked by 1 persoon

  15. Wat is dit prachtig om te zien deze creaties
    fijne zondag

    Liked by 1 persoon

  16. Het is voor mij wat ver om te gaan kijken maar wat jij laat zien is prachtig.

    Liked by 1 persoon

  17. wat een prachtige opname!

    Liked by 1 persoon

  18. Dit vind ik dan ook echt een hele bijzonder foto! Nog nooit zoiets gezien! Prachtig zeg!

    Liked by 1 persoon

  19. Ik kende Hoogstraten enkel van de aardbeien, maar blijkbaar heeft Hoogstraten veel meer in haar mars 🙂 Dit is een prachtige creatie en kunstwerk en nog eens mooi in beeld gebracht!
    Fijne avondgroetjes, Heidi

    Liked by 1 persoon


Geef een reactie

